Yönetim Fonksiyonları Konu Anlatımı ve Testleri
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Yönetim Fonksiyonları Konu Anlatımı ve Testleri

Yönetim Fonksiyonları; Bir kişi veya bir birim tarafından yapılabilen ve sonuca yönelik işler, görevler ve prosedürleri tarif edebilecek olan yönetim fonksiyonları üzerinde en doğru çalışmanın Fransız Henri Fayol tarafından başlatılmıştır. 1916 yılında yazdığı Genel Yönetim 1 kitabı ile yönetimin beş fonksiyonu olduğunu belirtmiştir. Planlama kavramını da yönetime getiren ilk kişi Fayol'dur. Yönetimin beş fonksiyonu vardır bunlar;

Planlama

Bir ya da birden fazla görevin gerçekleştirilmesi için nerede ne zaman ve nasıl, kim tarafından yapılacağı gibi sorularının çözümünün belirlenmesidir. Planlama yapılacak olan iş veya görevin önceden taslağının oluşturulmasıdır. Planlama ileriyi düşünme ve görmek, başka bir deyimle belirli bir eylemi yürütme esnasında değil, önceden kararlaştırma olarak tanımlanabilir. Önceden ne yapacağını iyi bilen yöneticiler ona göre hareket ederler. Planlama iyi bir yöneticinin gideceği hedefe nasıl gideceğini oluşturulmasıdır. Planlama meçhulün önceden düşünülmesi, programlanması ve tasarlanması olduğundan oldukça zor bir iştir. Planlama özellikle disiplini ve düşünceli hareket etmeyi gerektirdiğinden, insanların bir kısmı bu şekilde hareket etmeyi sevmez. Bir diğer zorluk da planlara zaman zaman karşı çıkan ve direnenlerin olmasıdır.

Organizasyon

Planlamada belirlenen işletme amaçlarına ve bunlara ulaşmak için seçilen işler, kişiler ve iş yerleri arasında yetki ilişkilerinin kurulması faaliyetlerinin bütününe organizasyon denilmektedir. Organizasyon, çalışan kişiler için belirli amaçlara ulaşabilmelerinde etkin olmaları ve birlikte çalışma olanağı vermesi açısından oldukça önem taşımaktadır. Yine de organizasyon, işletmeler için, iş görenlerin görevleri arasında bağlantılar kurmasını sağlamaktadır.

Sevk ve İdare

Planlar yapıp, gerekli organizasyon yapısı oluşturarak ortak amaç doğrultusunda harekete geçme işlemine sevk ve idare denir. Yöneticinin çalışanların çalışmalarını etkilemesi ve onlara ne yapmaları gerektiğini bildirmesi ile ilgili işleri kapsamaktadır. Yönetici bunu bildirdiği emir şeklinde uygular. Emri, açık, kesin, eksiksiz ve mantığa uygun olarak yaptığında çalışanların verimliliğini olumlu anlamda etkilemektedir.

Koordinasyon

Koordinasyon, çalışmayı kolaylaştırmak ve gereken başarıyı sağlamak için bir işletmenin bütün faaliyetlerinin uyum içinde yürütülmesi şeklidir. Bu durum işletmenin büyüklüğüne göre önem kazanmaktadır. İşletmeyi amacına ulaştıracak seviyede çalışanların çabalarının birleştirilmesi oldukça önemlidir.

Yönetim Fonksiyonları Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Fonksiyon Formülleri Nelerdir?

Fonksiyon Formülleri Nelerdir?

Editörün Seçtiği

Fonksiyonun Tersi

Fonksiyonun Tersi

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Böbrek Fonksiyonları Nelerdir?

Böbrek Fonksiyonları Nelerdir?

Muhasebenin Fonksiyonları Konu Anlatımı ve Testleri

Muhasebenin Fonksiyonları Konu Anlatımı ve Testleri

Beynin Fonksiyonları Nelerdir?

Beynin Fonksiyonları Nelerdir?

9 Sınıf Fonksiyonlar ve Örnekleri

9 Sınıf Fonksiyonlar ve Örnekleri

Fonksiyon Grafikleri Konu Anlatımı ve Testleri

Fonksiyon Grafikleri Konu Anlatımı ve Testleri

Güncel

Fonksiyonlarda Öteleme Nedir?

Fonksiyonlarda Öteleme Nedir?

Güncel

Gof Fonksiyon

Gof Fonksiyon

Bileşke Fonksiyonun Türevi

Bileşke Fonksiyonun Türevi

Artan Azalan Fonksiyon Konu Anlatımı ve Testleri

Artan Azalan Fonksiyon Konu Anlatımı ve Testleri

Ters Trigonometrik Fonksiyonların Türevi

Ters Trigonometrik Fonksiyonların Türevi

Mutlak Değer Fonksiyonu Mutlak Değer Fonksiyona Örnek

Mutlak Değer Fonksiyonu Mutlak Değer Fonksiyona Örnek

Fonksiyonlarda Dört İşlem

Fonksiyonlarda Dört İşlem

Fonksiyonlar Konu Anlatımı

Fonksiyonlar Konu Anlatımı

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6